Przejdź do głównej zawartości

Szparagi z sosem holenderskim

Sezon szparagowy w pełni, jedzmy więc je w zupie, na pizzy, zapiekane w panini, w sałatkach z truskawkami, a może klasycznie z sosem holenderski, matką wszystkich sosów. Do dania konieczne będzie chrupiące pieczywo, tak celem wybrania resztek sosu z talerza ;) Smacznego!







Składniki na 2 porcje
Czas przygotowania: 20 min


1 pęczek białych szparagów
pęczek szczypiorku
2 jajka


Sos holenderski


4 żółtka
2 łyżki wody
250 g masła
łyżka soku z cytryny
sól, pieprz


Do podania


Koniecznie bagietka (patrz przepis)














Przygotowanie:


1. Szparagi dokładnie myjemy, odcinamy zdrewniałe końcówki, za pomocą obieraczki do warzyw obieramy szparagi na całej długości
2. Jaja gotujemy we wrzątku, na twardo, czyli ok 7 minut
3. Szparagi kroimy na 3 części i gotujemy w osolonym wrzątku 6 minut
4. Jaja obieramy i siekamy w większą kostkę
5. Sos holenderski - zagotowujemy wodę w wysokim rondlu, żółtka i wodę przekładamy do żaroodpornej miski, najlepiej metalowej, masło klarujemy na wolnym ogniu, zbieramy wytworzoną na wierzchu piane, stawiamy miskę z żółtkami na garnku z gotująca się wodą, zmniejszamy ognień, woda nie może wrzeć, a miska nie może dotykać wody, ubijamy trzepaczką żółtka aż staną się puszyste i jasnożółte, maleńkim strumyczkiem wlewamy sklarowane masło, nieustannie energicznie mieszamy trzepaczką, uważamy żeby nie przegrzać sosu bo się rozwarstwi, gdyby tak się jednak stało to dolewamy 2 łyżki wody i dalej szybko ubijamy, zdejmujemy sos z garnku, doprawiamy sokiem z cytryny, solą i pieprzem
6. Szparagi mieszamy z sosem, posypujemy posiekanym jajkiem i szczypiorkiem, podajemy natychmiast z bagietką


Śniadanie mistrzów - szparagi z klasycznym sosem i chrupiąca bagietka!










sklep Laptopy HP sony asus samsung



Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Durszlak.pl

Komentarze

Michał Petryna pisze…
Wygląda dokładnie tak samo jak smakowało :)

Popularne posty z tego bloga

Energetyczne kulki mocy

Masło orzechowe to jeden z podstawowych produktów znajdujących się w spiżarni każdego sportowca, choć ma sporo kalorii może być doskonałym składnikiem diety, trzeba przestrzegać tylko kilku zasad. Ze względu na kaloryczność właśnie masło orzechowe spożywać raczej w pierwszej połowie doby, doskonale sprawdzi się proteinowy omlet z płatków owsianych, jajek i banana, najważniejszy jest jednak skład masła orzechowego. Najlepszym rozwiązaniem będzie oczywiście to domowej roboty, można się wtedy pokusić nie tylko o wersję arachidową, ale znacznie lepsze będzie masło orzechowe z nerkowców czy migdałów, w tym przypadku konieczny jest blender o nieprzeciętnej mocy. Jeśli jednak zdecydujemy się na wersję kupną to należy zwrócić uwagę żeby masło było 100% , bez dodatku cukru, soli oraz tłuszczy utwardzanych, zwłaszcza oleju palmowego. Masło orzechowe jest cennym źródłem białka, dlatego stanowi podstawę wegan,wegetarian i sportowców, zawiera również cenne tłuszcze nienasycone, za sprawą tryptofa…

Ciastka owsiane - najlepsze!

Te ciastka mają w sobie wszystko to czego nieustannie szukacie w nieudolnych wersjach ciastek owsianych sprzedawanych w sieciówkach, i nie znajdziecie dopóki sami nie spróbujecie zrobić właśnie tych ciasteczek. Są lekko ciągnące, nie za płaskie ani nie za grube, nie za słodkie, mogą być bardzo duże lub takie na jeden raz, nadziane masą pyszności, jak orzechy, gorzka czekolada, czy nawet suszona żurawina, a co najważniejsze, są super proste i super smaczne. Dzięki zawartości mąki kukurydzianej ciasta nie trzeba chłodzić, a dodatek kawałków czekolady sprawi, że unikniemy przykrego rozczarowania, wyjmując z pieca blachę z zupełnie płaskimi ciastkami. Teraz już zawsze będą miały odpowiednią grubość.

Tajska zupa Tom Yum

Zupa Tom Yum to tajski klasyk. Pikantne i kwaśne smaki mieszają się w tej zupie ze świeżymi ziołami, przyprawami oraz krewetkami i kurczakiem, co daje jej niespotykany i niezapomniany smak,a jednocześnie zapewnia sycący posiłek. Najlepiej jeść ją gorącą – temperatura wydobywa bowiem z Tom Yum ostrość i głębię smaku. Jest pysznie, lekko i banalnie prosto. Przygotowanie zupy ostro-kwaśnej zajmuje około 25 minut a, wszystkie przyprawy bez większych problemów można już dziś kupić w większości marketów, nie tylko w stacjonarnych lub internetowych sklepach z azjatyckim produktami.