Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z lipiec, 2017

Ciepła sałatka z jarmużem, grzybami, bakłażanem

O wartościach odżywczych jarmużu nie trzeba się zbytnio rozpisywać, jest mega zdrowy i należy do rodziny superfood wiec po prostu go jemy ile się da. Więcej informacji na jego temat i przepisów można znaleźć (TUTAJ). Jeśli chodzi o grzyby to wciąż trwają dyskusje na temat ich wartości odżywczych i ich wpływu na nasze zdrowie. Z pewnością walory smakowe są niepodważalne, jeśli jednak chodzi o pieczarki to razem z prawdziwkami zawierają najwięcej strawnego białka, zwłaszcza te młode okazy, to rodzaj białka umiejscowiony gdzieś pomiędzy białkiem zwierzęcym a roślinnym. Grzyby warto włączyć także do swojej diety, ze względu na niski indeks glikemiczny, zwierają bardzo dużo wody, ale bywają też ciężkostrawne głównie ze względu na wielocukier o strukturze podobnej do celulozy, czyli błonnika. Natomiast mięsiste awokado zapewni nam dawkę dobrych tłuszczy - czyli sałatka nie tylko dla sportowców -  na zdrowie ;)


Zdrowe ciasto owsiane z truskawkami

W czerwcu i lipcu truskawki są moją absolutną obsesją, codziennie kupuję 2 kg i przerabiam na smoothie, dodają do codziennej owsianki, zjadam z jogurtem lub bez dodatków. Truskawki pasują do wszystkiego, są prawdziwą skarbnicą witamin i minerałów, a do tego można je jeść bezkarnie bo 100 gramowa porcja ma zaledwie 28 kcal, pomagają schudnąć regulując trawinie i przyspieszając przemianę materii. Ciasto jest banalnie proste, nie zawiera mąki, oleju, masła, jedynie 1 łyżkę cukru, na którą z pewnością możemy sobie pozwolić zachowując zdrowy styl życia ;) Doskonałe dla gości lub kiedy po prostu musimy zjeść coś słodkiego, doskonale przechowuje się w lodówce, w pojemniku, pokrojone na mniejsze kawałki, świetnie sprawdza się wtedy jako przekąska.