Przejdź do głównej zawartości

Posty

Batony owsiane z masłem orzechowym

Dzieciom do szkoły, dorosłym na pociechę, tak można ująć cały sukces wszystkich owsianych batonów, czyli zdrowego połączenia płatków, orzechów i właściwie wszystkiego co aktualnie przetrzymuje spiżarka, z olejem kokosowym, miodem,  a w tym przypadku nawet z masłem orzechowym. Tych batonów nie pieczemy więc wartości odżywcze  miodu, notabene jakże  cennego w obliczu zagrożenia całkowitym wyginięciem pszczół, pozostają na miejscu, a nie ulatniaja się wraz z żarem z rozgrzanego piekarnika. Olej kokosowy także warto zaangażować ten tloczony na zimno, nierafinowany. Owoce i nasiona możecie stosować zamienne, trzymajcie się jedynie proporcji, żeby batony zbytnio się nie kruszyly. Przechowujemy słodkości w lodówce w szczelnym pojemniku. 
Najnowsze posty

Pełnoziarniste muffiny z masłem orzechowym i bananami

Banany to produkt pierwszej potrzeby w mojej lodówce, ratują mi życie rano kiedy pośpiesznie miksuję je z mlekiem, kawą i cynamonem, zaspokajają głód po wysiłku fizycznym gdyż są źródłem łatwoprzystwjalnych węglowodanów, kiedy są przejrzałe obieram je i mrożę w woreczku, wtedy zawsze mogę wykorzystać je do koktajlu, ciasta czy muffinek. Babeczki wzbogacone zostały o masło orzechowe, będące źródłem cennego białka i kawasów Omega, muffinki stanowią więc doskonałe wsparcie w czasie okołotreningowym, ale nie tylko, przy kawie w niedzielne popołudnie też sie świetnie odnajdą ;) 

Pasta z dyni

Nie po raz pierwszy przekonuję się, że wystarczy kilka składników i dobrze zaopatrzona spiżarnia w przyprawy, a można wyczarować absolutny hit. Pasta powstała z resztek dyni, pospolitej cebuli i czosnku oraz porządnej garści przypraw i to właśnie one robią całą robotę. Polecam pastę na dobry początek dnia z kawałkiem dobrego chleba ;)

Jesienna zupa nie tylko z dyni

Te niekontrolowane przerwy na blogu spędzają mi sen z powiek, którego ostatnio i tak u mnie jak na lekarstwo. Liczyłam się z faktem, że wrzesień będzie ciężki, choć tzw. "wakacyjny luz" też wiele do życzenia pozostawiał, to jednak irytuje nie depczący mi nieustannie po piętach czas. Ostatnio tęsknię do coraz bardziej prozaicznych rzeczy  w stylu - nie musieć nic, choć na jeden dzień, móc poczytać w spokoju w ostatnich promykach słońca, wypić ciepłą kawę, pójść na spacer bez zerkania na zegarek, jednak jak na razie to wciąż sfera pobożnych życzeń. Niekończąca się sterta spraw na dziś mocno rywalizuje z tą na wczoraj, zmuszając mnie to naciągania struny na wiolonczeli czasu tak mocno, że pozostaje mi jedynie liczyć, że nic nie strzeli i wszystko zagra bez fałszywych nut - zatem wybaczcie mi te przestoje ;) Z uściskami przesyłam pyszną jesienną zupę nie tylko z dyni.

Bezglutenowe ciasteczka czekoladowo-sezamowe

Ciasteczka z lekkim "twistem" niewielki dodatek pasty tahini zmienia ciasteczka w niepowtarzalne słodkości. Mąka kokosowa jaką namiętnie stosuje w swoich wypiekach, choć wciąż jestem na etapie "demo", znajdzie zwolenników nie tylko diety bezglutenowej, ale również amatorów fitnessu. Dzięki wysokiej zawartości białka, potrawy z niej przygotowane świetnie sprawdzają się w przypadku okołotreningowego posiłku. Bywa trudna, bo pozbawiona glutenu nie skleja się, jeśli masy nie uda się skleić dodajcie więcej mleka, jednak należy pamiętać że wypieki bezglutenowe mają zupełnie inną konsystencję, zbliżoną raczej do piasku, za to zdecydowanie bardziej przyjazne są dla naszych jelit i sylwetki.


Tarta czekoladowa z kremem kokosowo-czekoladowym i borówkami

Po dłuższej przerwie spowodowanej nie tylko wakacyjnymi planami, ale również pracą, powracam ze słodkościami. Z pewnością jesteśmy w samym środku najbardziej obfitego, dojrzałego i słodkiego sezonu na warzywa i owoce. Na straganach dominują słodkie pomidory, dorodne papryki, wybujałe cukinie, choć rabarbar, truskawki i czereśnie odeszły to ich miejsce zastępują cudowne jagody, maliny, jeżyny, borówki, morele, a za chwilę niezastąpione w późnoletnich wypiekach śliwki. Moja propozycja na nadchodzący weekend u schyłku wakacji to mocno czekoladowa tarta z borówkami, prosta i szybka w wykonaniu, nawet jeden mały kawałek w pełni zaspokoi "słodkościowe" zachcianki.  

Ciepła sałatka z jarmużem, grzybami, bakłażanem

O wartościach odżywczych jarmużu nie trzeba się zbytnio rozpisywać, jest mega zdrowy i należy do rodziny superfood wiec po prostu go jemy ile się da. Więcej informacji na jego temat i przepisów można znaleźć (TUTAJ). Jeśli chodzi o grzyby to wciąż trwają dyskusje na temat ich wartości odżywczych i ich wpływu na nasze zdrowie. Z pewnością walory smakowe są niepodważalne, jeśli jednak chodzi o pieczarki to razem z prawdziwkami zawierają najwięcej strawnego białka, zwłaszcza te młode okazy, to rodzaj białka umiejscowiony gdzieś pomiędzy białkiem zwierzęcym a roślinnym. Grzyby warto włączyć także do swojej diety, ze względu na niski indeks glikemiczny, zwierają bardzo dużo wody, ale bywają też ciężkostrawne głównie ze względu na wielocukier o strukturze podobnej do celulozy, czyli błonnika. Natomiast mięsiste awokado zapewni nam dawkę dobrych tłuszczy - czyli sałatka nie tylko dla sportowców -  na zdrowie ;)