Przejdź do głównej zawartości

Ciasto marchewkowe - najlepsze


Ciasto marchewkowe wywodzi się z krajów anglosaskich. W Wielkiej Brytanii to absolutny przywódca wśród ciast.  Klasyczne "carrot cake " można spotkać na półkach wszystkich piekarni i cukierni, zdawać by się mogło ze to taki znak rozpoznawalny UK na miarę makaroników w Paryżu. Dzięki marchewce, która mięknie w czasie pieczenia, ciasto marchewkowe skrywa gesty i wilgotny środek. Marchewkowiec zwyczajowo wykańcza się masą serową, a samo ciasto doprawia się mieszanką korzeni. Ciasto przygotowuje się szybko, z podanej ilości produktów wychodzi dość sporej wielkości tort, można również zmniejszyć o połowę ilość podanych składników i upiec ciasto w foremce o śr ok 20 cm. 



Składniki na formę o śr 24 cm
Czas przygotowania: 90 min



5 jajek
125 ml maślanki
430 ml oleju rzepakowego
500 g cukru
laska wanilii
500 g obranej marchewki
560 g mąki pszennej
4 łyżeczki cynamonu
2 łyżeczki mielonego imbiru
1 łyżeczka mielonego ziela angielskiego
szczypta mielonych goździków
1/4 łyżeczki startej gałki muszkatołowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżeczka soli
100 g orzechów włoskich lub pekan












Krem

250 g serka mascarpone o temperaturze pokojowej
250 g serka śmietankowego o temperaturze pokojowej
laska wanilii
100 g cukru
skórka z 1 cytryny


Przygotowanie:

1. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni, formę o śr 24 natłuszczamy i wykładamy papierem do pieczenia
2. W misce mieszamy mąkę, przyprawy, sól, proszek i sodę
3. Marchewkę ścieramy na tarce o grubych oczkach
4. W oddzielnej misce łączymy, najlepiej za pomocą miksera, olej, jajka, maślankę, cukier i nasiona wyłuskane z laski wanilii, miksujemy aż składniki się połączą, dodajemy startą marchewkę i łączymy całość
5. Stopniowo do masy marchewkowej dodajemy mąkę, mieszamy do całkowitego połączenia, na koniec dorzucamy posiekane orzechy włoskie lub pekan
6. Przekładamy masę do przygotowanej tortownicy i pieczemy ok 60 min, aż wetknięty w ciasto patyczek będzie suchy po wyjęciu
7. Ciasto studzimy, następnie przekrawamy na dwa blaty
8. Krem - obydwa rodzaje sera ucieramy z cukrem pudrem i ziarenkami z rdzenia laski wanilii, dodajemy drobno startą skórkę z dobrze wyszorowanej cytryny 
9. Kremem smarujemy dolny blat, przykrywamy drugim platem i resztą kremu smarujemy wierzch i boki ciasta, wygładzamy i przechowujemy w lodówce lub podajemy od razu. ciasto zachowuje świeżość ok 4 dni




Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Durszlak.pl

Komentarze

to ciasto wygląda przepięknie i obłędnie smacznie! :D
Pozdrawiam i zapraszam do mnie;)

Popularne posty z tego bloga

Energetyczne kulki mocy

Masło orzechowe to jeden z podstawowych produktów znajdujących się w spiżarni każdego sportowca, choć ma sporo kalorii może być doskonałym składnikiem diety, trzeba przestrzegać tylko kilku zasad. Ze względu na kaloryczność właśnie masło orzechowe spożywać raczej w pierwszej połowie doby, doskonale sprawdzi się proteinowy omlet z płatków owsianych, jajek i banana, najważniejszy jest jednak skład masła orzechowego. Najlepszym rozwiązaniem będzie oczywiście to domowej roboty, można się wtedy pokusić nie tylko o wersję arachidową, ale znacznie lepsze będzie masło orzechowe z nerkowców czy migdałów, w tym przypadku konieczny jest blender o nieprzeciętnej mocy. Jeśli jednak zdecydujemy się na wersję kupną to należy zwrócić uwagę żeby masło było 100% , bez dodatku cukru, soli oraz tłuszczy utwardzanych, zwłaszcza oleju palmowego. Masło orzechowe jest cennym źródłem białka, dlatego stanowi podstawę wegan,wegetarian i sportowców, zawiera również cenne tłuszcze nienasycone, za sprawą tryptofa…

Ciastka owsiane - najlepsze!

Te ciastka mają w sobie wszystko to czego nieustannie szukacie w nieudolnych wersjach ciastek owsianych sprzedawanych w sieciówkach, i nie znajdziecie dopóki sami nie spróbujecie zrobić właśnie tych ciasteczek. Są lekko ciągnące, nie za płaskie ani nie za grube, nie za słodkie, mogą być bardzo duże lub takie na jeden raz, nadziane masą pyszności, jak orzechy, gorzka czekolada, czy nawet suszona żurawina, a co najważniejsze, są super proste i super smaczne. Dzięki zawartości mąki kukurydzianej ciasta nie trzeba chłodzić, a dodatek kawałków czekolady sprawi, że unikniemy przykrego rozczarowania, wyjmując z pieca blachę z zupełnie płaskimi ciastkami. Teraz już zawsze będą miały odpowiednią grubość.

Barszcz wigilijny z uszkami wg Magdy Gessler

"W potocznej polszczyźnie purpurę kojarzy się z czerwienią i choć zakres barw purpury jest szeroki, bo sięga do głębokiej czerwieni do śliwkowego fioletu, to znakomita większość jej odmian daleko odbiega od czystej czerwieni. Jakże blisko miłości do pożądania. Starożytni Tyryjczycy uzyskiwali purpurę z mięczaków żyjących w wodach Morza Śródziemnego. Ta antyczna purpura, będąca jednym z najstarszych barwników, stanowiła symbol władzy nie tylko dlatego, że była obłędnie droga. Purpura wzbudzała od zawsze pożądanie." - "Kocham gotować" Magda Gessler